Session 04 - Let the bodies hit the floor

Session 04 - Let the bodies hit the floor

Infobox

info

Datum van Session
20/10/2024
geschreven door
waren aanwezig

Na een intens gevecht met de Red Brands,  nemen de dames nemen een TLC momentje en gaan hun nagels doen. De rest gaan naar de Shrine of luck. Asjemenou gooit 10, en is weer full health. Galena doet ook iets in die trant. 

We zien een gewond vrouwtje, overal pijn. Zodra we binnenkomen kijkt het vrouwtje naar Oehwoeeeaa, en vraagt waar ze vandaan komt. Vrouwtje weet misschien wat van de jeugd van Oehwoeeeaa, en gaat meer onderzoek doen. we moeten later terugkomen for the answers. De geschiedenis van Oehoeeeaa

Sister Garaele, is lid van de harpers. Dat is een netwerk van mensen door heel Phandalin, spionnen en avonturiers, contounteren in het geheim gemene mensen te stoppen en helpen de plebs.

Ze maakt zich ernstig zorgen over de Red Brands. Ze heeft een delicate missie, Banshee, Agatha, vraag over spellbook. Banshee was pissed, Sister Garaele moest rennen. Toen heeft ze klapjes gekregen. Banshee wat erg gefixeerd op haar gems. We kunnen ruilen voor het geheim van de spellbook. Reward 3 potions of healing Sister Garaele’s Bargain

Location: Conyberry - neverwinter wood - Agathas lair - fucking ver

Shrine is gemaakt van de stenen van de ruïnes. Je kan bidden tot Timora, god of luck and good fortune. 

Oehwoeeeaa ligt haar hand op de shrine en bid in haarzelf en is 2 minuten met haar zelf bezig. Dave was inspired. De dames blijven, en gaan bidden.

De overige lopen naar de Orchard. 

Daran Edermath knorrige duister elf, stopt ons. Hij heeft gewerkt bij  The order of the gauntlet

in de heuvels, noordoosten van Phandalin. Daar zijn de ruins van the Old Owl Well. Iemand is daar aan het graven. Het zijn goudzoekers. Ze zijn weggejaagd door de undead. In de ruins vinden we een oude wachttoren, deze was van de oude empire “The Netherrail”. Daren wil dat wij het checken. loot: boots of striding.  Old Owl Trouble

Oehwoeeeaa transformeert in een kat en gaat gluren naar de sleepin gaint. squack sneaked op afstand mee, om een oogje in het zeil te houden.

er zitten wat mensjes voor op de porch. kat snuffelt en sneaked naar binnen. achter de bar staat een orc. het is een aftandse bende. Er zijn geen vrolijke mensen.  Kat doet een plasje tegen een laars, wordt bekogeld met bierglas.  mis

Kat is er klaar mee. 

ondertussennnnn…….

Het overige clubje is gezellig aan het babbelen. Galena heeft een idee en vertelt dit met veel overtuiging en charisma miaauw 

Kat verandert terug naar mens druïde ding.

het grote overleg gaat verder

We verstoppen ons in de bosjes, Galena doet sanctuary op ons. squack zit met touw ready.

Bij aankomst zijn alle boefjes weg, op 1 dronken boef na. Rubble pakt de boef vast. SUCCES! 

squack bind hem vast met touw. Oehwoeeeaa bitch slap, geen effect. Galena doet een poging, boem klets.

De leider van de Red Brands is Glass Staff is een human wizard, wandelend met glass wandelstaff. In het westelijke gedeelte van de manor is zijn kamer. Mysterieus figuur, The Spider. huurt de Red Brands in om de avonturiers weg te jagen. 2 manieren om binnen te komen. Via de keuken, daar is een geheime deur of via de geheime tunnel in het bos. In die grot zit een Eye monster.

We moeten rode pakjes fixen. 

In de hideout zitten ook gevangenen, die worden bewaakt door Skeletons

We brengen hem bij meneer Harbin Wester, pakken z'n cape en kleden ons om en lopen terug naar de Phandalin > sleepin gaint. Greska de orc meneer, weet alleen dat ze veel buit hebben en hebben een dode meneer naar binnen gesleept.  

squack geeft cape aan Galena.

We gaan op zoek naar de druid die in de bosjes leeft. Wij vinden vuur met man met twijgjes in het haar. Hij maakt soep, water kruiden soep. heerlijk!

Hij is laatst naar de ruins of thundertree, nanan nannaa naaa. THUNDER! 

bezoekje waard, want reasons.  later meer….

Reidoth the Druid is zijn naam.  Galena doet een History check, Flashback, naar Cragmaw Castle Reidoth the Druid kan ons tips geven om daar te komen. Geen goodies en heeft geen zin om te helpen. 

Hij trekt een sprintje om zijn behoefte te doen in de bosjes, de beste man bleek vrij nutteloos te zijn.

squack wordt slecht vastgebonden als gevangene. We gaan naar de grot, geen traps, we penetreren de ingang… 

De grot ruikt muf en is vochtig.

Het one-eyed monster doet met zijn telepathische abilities met ons praten. Galena doet een geschiedenischeck en weet dat het een Nothic is, een medium aberration. Hij laat ons met rust omdat we rode capejes hebben. Hij is toch wel een beetje argwanend…. hij heeft ons door! De nothic is boos, hij heeft een deal gesloten met Glass Staff. Wij sluiten een deal met hem, en leveren hem rottend vlees nadat we klaar zijn met Glass Staff

We zien een skeleton met een hanger in de crevice, een houten hanger met unicorn hoofd.

Er liggen ook dode goblins met lange hoofden. De bodem van de crevice voelt onnatuurlijk koud aan.  

Onder de noordelijke brug staat een grote kist, die is blijkbaar van de Nothic. 

we gaan door, 2 kamers, kamer 1, dobbelsteen mensen, andere potion kamer.

We gaan naar de potion kamer, het is een wizardworkshop. 

Er wordt een potion of invisibility gemaakt.

Zephyr Shadowcloak leest het grote dwergenboek, het is een dagboek. Het beschrijft de story van Phandaliver en de mine. Gaylena vergeet alles. Er is een magic mace, light bringer ergens.

 In addition, Urmon records that a magic mace named Lightbringer was commissioned by priests of Lathander, the god of dawn, from the mages working with the gnomes and dwarves of the Phandelver Pact. The mace was lost when Wave Echo Cave and its mine vanished from history.

 
De volgende deur gaat open, er staan stoelen en een bed met kist. Het zou zomaar een slaapkamer kunnen zijn. Er is niemand in de ruimte, maar er is  wel een geheime deur.  

In de kist vinden we loot:

180 sp, 130 gp, a silk pouch with 5 carneleans 10 gp each, 2 penny dots, 15gp each. a spell scroll of hold person and a spell scroll of fireball.

We rich bitches. 

We vinden een scroll. Van The Spider, het ging over ons…. tam tam tammmmmm. 

geschreven voor Jarno Albrek, de buddy van de Lords Alliance man die we gered hebben een tijdje terug.

We duwen de deur zachtjes en met consent open, en zien een trap met doodeinde, but wait… geheime deur 2! we horen deur 1 dicht klikken.

squack is free! 

Galena laat een mega fairy fart, om te kijken of er een onzichtbaar mens is. We zien een klein duiveltje die zeehond heet. hij is pissig en valt ons aan. het is een kwazit. Hij maakt squack bang en hij is frightend. Ondanks dat Squack bang is, overwint hij zijn angst als de epische vogel die hij is. Met weinig effort penetreert hij de schedel van de gremlin met zijn dagger, wink.

Squack probeert de kist van de Nothic te looten, it failed, Poging tot vliegen….. it failed, poging tot initiatief… it failed. nothic attack

Zephyr Shadowcloak pakt hem met zijn Aldritch blast, Crit + muur damage… auw. galena doet iets van een spreukje, tijdelijke HP for the team. schieten met bogen, prikken met zwaardjes… smash dood.

Squack loot kist…. 160 sp, 120gp, 5 melacite gems 12 gp, potion of healing, potion of climbing, potion of growth. +1 longsword. hij was van aldit transgander. talon…

The chest also holds a +1 longsword in a dusty silver-chased scabbard. The sword is inscribed with the name “Talon,” and its hilt is worked in the shape of a bird of prey with outspread wings. It once belonged to a great knight named Aldith Tresendar, known as the Black Hawk. A character who succeeds on a DC 15 Intelligence (History) check recognizes the sword and recalls this lore.

Sir Aldith died fighting off the bandits that attacked through the hidden caverns below his manor. Talon was lost here until Ssarnak found it.